YouTube jest od lat jedną z najpopularniejszych i najczęściej
wspominanych portali internetowych. Jest dla nas oczywiste, że szukając
plików multimedialnych wejdziemy na YouTube; ale czy jesteśmy świadomi, w
jaki sposób YouTube zmienił sposób, w jaki słuchamy muzyki i oglądamy
filmy? Książka pokazuje, jak YouTube wykorzystywany jest przez
producentów medialnych, publiczność, a także twórców – amatorów.
Autorzy pracy prowokują do namysłu, w jaki sposób wraz z
rozpowszechnieniem się YouTube diametralnie zmieniły się nasze
wyobrażenia o produkcji kulturalnej i konsumpcji. YouTube to nieodzowna
pozycja dla wszystkich zainteresowanych socjologią kultury i
współczesnym przemysłem medialnym.
Jean Burgess – specjalizuje się w badaniach przemysłów kreatywnych,
członek uniwersytetu Queensland.
Joshua Greek – wykłada porównawcze nauki medialne w Massachusetts
Institute of Technology.
Bez względu na to, czy uwielbiacie czy nie znosicie YouTube, serwis ten
stanowi obecnie część mediów głównego nurtu i siłę, z którą należy się w
kulturze popularnej liczyć. Choć nie jest jedyną stroną w internecie,
na której można umieszczać filmy wideo, jej szybki rozkwit, różnorodne
treści i upowszechnienie w zachodnim, anglojęzycznym świecie sprawiają,
że można dzięki niej zrozumieć zmieniające się związki pomiędzy
technologiami nowych mediów, przemysłami twórczymi i polityką kultury
popularnej. Celem tej książki jest przeanalizowanie niektórych, często
konkurencyjnych, poglądów dotyczących tego, czym jest YouTube i jakim
celom może w przyszłości służyć.
[fragment tekstu]
ZAMÓW >>>
ZAMÓW >>>