Nie masz wpływu na cenę paliwa, ale masz wpływ na to, ile paliwa zużyje Twój samochód
Czy warto się dowiedzieć, na czym polega ekonomiczna jazda?
Oszczędna jazda -- jak na niej zyskujesz?
Jeśli
Twój samochód zużywa codziennie 8 l na przejechanie 100 km, to
obniżenie zużycia paliwa tylko o jeden (1) litr pozwoli w skali miesiąca
(przy tym założeniu) przejechać za tę samą kwotę prawie 400 kilometrów
więcej.
Ecodriving Możesz kupować zdrowe produkty,
wymuszając na producentach, aby nie truli swoich konsumentów. Możesz
głosować na ludzi, którzy nie chcą mordować. Możesz kupować auta, które
trują mniej, bo zużywają mniej paliwa.
Co 3 sekundy na świecie
ginie 1 gatunek jakiegoś żywego organizmu. Szanse na ich odtworzenie są
małe, by nie powiedzieć -- znikome. Nigdy już nie zobaczysz tura, o mały
włos żubr też byłby tylko zabytkiem przyrody. Zużywając mniej paliwa,
wymuszasz na światowych koncernach dynamizację prac nad nowymi
technologiami, płacisz mniej i jeździsz bezpieczniej, dłużej, dalej oraz
mniej zatruwasz siebie i swoje dzieci.
Litr paliwa i jego wartość za 38 lat
Z
szacunków WHO wynika, że w Europie na choroby wywołane skażeniem
powietrza przez ruch samochodowy umiera rocznie co najmniej 80 000
ludzi. Ciągle ogranicza się emisję spalin. Postęp w tej dziedzinie jest
ogromny. Samochody z początku XXI wieku mają aż 500 razy czystsze
spaliny niż samochody z lat 50. i 20 razy czystsze niż auta sprzed 25
lat. Ale to wciąż za mało. Dziś na drogach świata porusza się około 850
milionów pojazdów, w ogromnej większości napędzanych przez silniki
spalinowe. Przewiduje się, że około 2050 roku ich liczba wzrośnie do 2,9
miliarda! Tymczasem za najdalej 45 lat złoża energii pochodzącej z
kopalń – ropy naftowej i gazu naturalnego – zaczną się wyczerpywać.
Sam zdecyduj, czy to wystarczająco ważne powody, aby oszczędzać
paliwo, ograniczyć jego zużycie i ekonomicznie eksploatować samochód.
Jeśli choć jeden z nich cię przekonał, to znalazłeś odpowiedź na
pytanie: dlaczego warto? Czytaj dalej.
Gdy mówimy "pamięć w biznesie lub w sprzedaży", przychodzi nam na myśl najczęściej jeden temat: „dzięki technikom zapamiętywania mogę nauczyć się zapamiętywać twarze i nazwiska klientów i tym zabłysnąć”.
Owszem, to jedna z możliwości, jakie daje nam wyćwiczona pamięć. Ale
zgłębiając tajniki MNEMObiznesu, tak naprawdę otrzymujesz narzędzia
wykorzystywane przez psychologię sprzedaży, którymi wdrukujesz na stałe w pamięć klienta ważne informacje o swoim produkcie, marce, firmie.
MNEMObiznes to
biznes, który stawia na wykorzystanie w swej działalności wiedzy o
mechanizmach działania pamięci. O tym, jak działa pamięć Twoja oraz
Twojego klienta.
To właśnie dlaczego Coca-Cola wygrywa z Pepsi...W 1975 roku zarząd firmy Pepsi-Cola Company podjął decyzję o przeprowadzeniu słynnego eksperymentu znanego jako Pepsi Challenge
(Wyzwanie Pepsi). Przedstawiciele Pepsi rozjechali się po największych
centrach handlowych całego świata i przy wejściu wręczali każdemu
chętnemu dwa nieoznakowane kubeczki.
W jednym kubeczku była pepsi, a w drugim coca-cola. Ankietowanych
pytano, który napój bardziej im smakował. Kiedy podsumowano wyniki,
okazało się, że ponad połowie uczestników tego eksperymentu bardziej przypadła do gustu pepsi. (...)
W drugim etapie eksperymentu poinformowano badanych, co próbują,
pepsi czy coca-colę, zanim jeszcze się napiją. Tym razem okazało się, że
75% respondentów stwierdziło, że bardziej im smakuje coca-cola. (...)
Komentując badania Pepsi Challenge, prof. Martin Lindstrom, specjalista w dziedzinie neuromarketingu, napisał:
„Wszystkie pozytywne skojarzenia z Coca-colą: historia, logo, kolor,
design, zapach, osobiste wspomnienia z dzieciństwa, telewizyjne
i drukowane reklamy sprzed lat oraz czysta, niezaprzeczalna,
nieustępliwa, nieunikniona emocjonalnie »kokakolowatość« marki —
wszystko to przeważyło na niekorzyść rozumowego, naturalnego wyboru
pepsi […] dlatego że mózg za pomocą emocji koduje rzeczy szczególnie
wartościowe, w tym także marki angażujące nas emocjonalnie”.
Gdy za fasadą religijności kryje się żądza
władzy… Tajemnicze morderstwa, egzotyczna trucizna i szokujące
rozwiązanie zagadki w kolejnym krwistym kryminale bestsellerowego
autora. Przedstawiciele Kościoła Elohima giną w niewyjaśnionych,
makabrycznych okolicznościach. Brak świadków, brak motywów, brak dowodów
– policja nie może nawet rozpocząć śledztwa. Tylko jedna osoba jest na
tyle błyskotliwa i odważna, by zbadać sprawę… Komisarz Julia Durant,
obdarzona niesamowitą intuicją, zaczyna dochodzenie. Gdy zostaje
popełnione kolejne okrutne morderstwo, coraz więcej „puzzli” układa się w
przerażającą całość…
Andreas Franz
urodził się w 1954 roku w Quedlinburgu. Był kierowcą ciężarówki,
pracownikiem agencji reklamowej, przygotowywał ekspertyzy grafologiczne
(jest autorem podręcznika Podstawy grafologii), właścicielem firmy tłumaczeniowej. W 1986 roku napisał swoją pierwszą powieść Palec Boży; kolejną, Rytuał zbrodni, która wyniosła go na szczyty list bestsellerów, wydał dziesięć lat później.
Do tej pory napisał 20 książek, które w samych Niemczech rozeszły się w nakładzie ponad 3,5 miliona egzemplarzy.
Wśród mieszkańców Frankfurtu narasta przerażenie
w związku z zagadkowymi morderstwami. Nieuchwytny zbrodniarz gwałci
jasnowłose dziewczyny, zabija je, a potem zaplata im włosy w dwa
warkocze i zawiązuje na nich czerwoną kokardę. Co oznacza ten rytuał?
Czy okaże się wskazówką, która pozwoli policji wpaść na trop mordercy?
Znana z niebywałej intuicji komisarz Julia Durant i jej koledzy bez
skutku ścigają zwyrodniałego mordercę, aż w końcu niezwykły przypadek
pomaga im wpaść na trop potwora…
Powieść, otwierająca cykl
kryminałów z komisarz Julią Durant w roli głównej, jest oparta na
autentycznych wydarzeniach z 1969 roku. Znaczącą - choć nieświadomą -
rolę odegrał w nich również sam Autor. Andreas Franz
urodził się w 1954 roku w Quedlinburgu. Był kierowcą ciężarówki,
pracownikiem agencji reklamowej, przygotowywał ekspertyzy grafologiczne
(jest autorem podręcznika Podstawy grafologii), właścicielem firmy tłumaczeniowej. W 1986 roku napisał swoją pierwszą powieść Palec Boży; kolejną, Rytuał zbrodni, która wyniosła go na szczyty list bestsellerów, wydał dziesięć lat później.
Do tej pory napisał 20 książek, które w samych Niemczech rozeszły się w nakładzie ponad 3,5 miliona egzemplarzy.